13/12 - Borås vinner överlägset mot Grums

(Försenad pga. att blogg.se utökade sitt databasminne, vilket resulterade i att de stängde ner inloggningen under ett par dygn).
BHC - Grums (Lenny Dower i tekningscirkeln)
Matchen mot Grums var varken nervkittlande eller speciellt fängslande. Hemmalaget var ohotat även denna gången och slog till stort med 9-0 då Grums fick ge vika. Juniorerna fick kliva fram bland truppen och de bjussade på en bra match, och kvällens utropstecken var den blott 16-åriga talangen Calle Ericson-Waldeborn som gjorde debut i A-laget.

Borås visade direkt vart skåpet skulle stå efter att Jari-Pekka Pajulas 1-0 mål letade sig in bland nätmaskorna när klockan visade 26 sekunder. Hemmalaget skapar en mängder av chanser och Grums spelare är mycket pressade, vilket resulterar i att de slår ifrån sig pucken ideligen. André Parviainen som vaktar motståndarnas kasse gör gång på gång en hel del riktigt bra räddningar, som gör att Grums kan hålla sig kvar i matchen. Periodens sista mål görs efter drygt nitton minuter då Fredrik Orrsten avlossar ett skarpt skott som går förbi målvakten, och tavlan visar 2-0.

Andra perioden var överensstämmande med den föregående och Mikael Hultqvist sätter ett snabbt mål, där han blev frispelad av Fredrik Orrsten. Ungefär nio minuter in i perioden får Fabian Brunnström avlägga en straff, efter att han stoppats riktigt fult då han störtade in framför motståndarmålet. Målet sitter som det ska och efter sifforna 4-0 ökar laget tempot ännu mer. Lennon Eriksson hittar Linus Lindgren som fint kan sätta en femte strut. Matchens roligaste stund är när Robin Murray fick göra sitt första mål i A-lagsdressen, efter ett bra förarbete av Fabian Brunnström. Pucken fick Robin självklart behålla som ett minne. Innan perioden går mot sitt slut med två sekunders marginal kommer Anders Eriksson fri med mot en av Grums spelare, och sätter ett bejublat 7-0 mål.

Inför tredje perioden hade Grums bytt målvakt till Daniel Hansen i hopp om att mota resterande skott från att bli mål. Vilket inte alls lyckades något vidare då Lenny Dower efter tre minuter kunde avfyra skottet, som därmed satte sitt trettonde mål i serien. Matchen avslutas med Fabians 9-0 mål med hjälp av Alexander Täng. Fabian blev också matchens bästa spelare då han briljerar på lika fint som vanligt.

Ja, vad ska man säga? Ingen direkt höjdarmatch men Borås spelade bra med tanke på att Grums backade så mycket. Härligt att se juniorerna bjudas in i matchen också. Calle Ericson gjorde en helt klart godkänd insats med tanke på hans förutsättningar, och tacklingen han fick in i slutet var underhållande. Kul att Åkerström äntligen fick hålla nollan med. Målskyttet i matchen var det heller inget fel på och klasskillnaden var framstående. Årets sista match hålls hemma redan nu på fredag den 15/12 klockan 19:00 mot IFK Kumla.     

Signerat,
Louize

Domare: Jörgen Andersson
Skotten: 48-20 (18-9, 17-10, 13-1)
Utvisningar: BHC 3x2  Grums 5x2
Publik: 679

Övriga matcher:
IFK Kumla - Mariestad BoIS 6-5  (1-2, 1-0, 3-3, 1-0)
Tranås AIF - Kungälvs IK 8-1  (2-0, 1-0, 5-1)
Motala AIF - Sunne IK 1-3  (0-1, 0-0, 1-2)
Skåre BK - Skövde IK 2-3  (1-1, 1-0, 0-2)

Kommentarer
Postat av: Van the Man

Hej! Har följt din blogg ett tag - grymt intressant läsning! Framförallt eftersom jag inte kan följa alla matcher på plats pga jobb. Har ett indirekt intresse i Grums. Kan du säga något om den matchen? Någon som var ok i Grums? Hur var Fokin Jr?
Tack!

2006-12-18 @ 00:23:48
Postat av: *Van the Man*

Tjena!
Har följt din blogg ett tag - jättekul läsning, och intressant. Framförallt eftersom jag p.g.a. jobb inte kan följa alla "våra" matcher på plats. Men har även lite Grums-anknytning. Så du kanske kan säga om det var någon i GIK som åtminstone var OK? Eller något annat om hur de skötte sig... Och hur går det för vår "förlorade son" - Fokin Jr.?

Tack igen för en bra blogg!

2006-12-18 @ 13:19:06
Postat av: *Van the Man*

Blev lite fel där i natt med min dator. :P

2006-12-18 @ 13:20:05
Postat av: Louize

Van the Man: Tack själv! Roligt med god respons :) Hmm, kan inte påstå att matchen var en bland de bästa men helt Ok faktiskt. Alltid kul med målkalas! Rehnberg var den spelaren som jag ansåg kämpade på bäst, men dock hade jag gärna velat se mer av Fokin. Det råkar inte vara så att du är den "förlorade sonen" himself? ;) Bara en känsla jag fick.. :P

Postat av: *Van the Man*

Hej igen!
Nej du, men tack för komplimangen! Rent åldersmässigt kunde jag åtminstone (!) varit hans far. Och såvitt jag vet finns det inga SM-Guld på min hylla. :) Dessutom tycker jag inte att spelare hör hemma i ett diskussionsforum för supportrar. Om jag får säga min åsikt... Kan i övrigt säga att Rehnberg och Englund tillsammans med Boström är väl de som ska föra laget framåt och ta ansvar så faktumet att du också tycker det är ett väldigt gott betyg för i alla fall Rehnberg. Största anledningen till att jag frågar om Fokin är ju p.g.a. "debatten" om hans vara eller icke vara i BHC. Innan han stack vill säga. Och precis som för resten av Grums så har han varit väldigt upp-och-ner. Mest därför jag frågar, om han var "upp" eller "ner". :)

2006-12-19 @ 20:42:33
Postat av: Louize

Ok ok. Hm, det här är inget diskussionsforum :P Jadu, jag har faktiskt inte lagt märke till honom så mycket i Grums om jag ska vara ärlig. Han höll låg profil i matchen så jag får väl säga att han var "ner".

2006-12-19 @ 21:32:10
URL: http://supporterlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar