Fabulösa BHC

Jag minns min första känsla jag fick när den första matchen invigdes den 20 september -06. Det var inte det att reklamen på isen var ny, att 759 pers ivrigt väntade på matchens start, att torrbollen Bengtsson var dagens domare, att laget hade bytt serie, att Motala stod för dagens motstånd, att laget hade vita matchtröjor på sig, att Lenny Dower hade klippt sig, att briljerarkungen Fabian Brunnström var där eller att jag redan hade räknat första segern. Framför mig ser jag en trupp med stjärnkvalité bokstavligt talat. Borås Hockey är inte vilket lag som helst, har inte vilka spelare som helst eller tränare heller för den delen. Var det bara jag som fick känslan av att detta laget kommer gå riktigt långt denna säsongen? Tro mig, jag var även bland dem som inte riktigt var övertygade efter träningsmatcherna. Men detta kändes helt enkelt annorlunda.

Säsongen har börjar på det mest fantastiska sätt man kan tänka sig. Laget har gjort mest mål i serien och också släppt in minst. Spelarna frossar i mål och att segrarna rullar in på löpande band har blivit en vana, och är absolut ingen tillfällighet. När det nu är juluppehåll har laget tagit 22 segrar på 25 spelade matcher, varav de har en ospelad. Borås har också spelat en oavgjord match och tuggat i sig två förluster. Att Borås HC är serieledare överraskar ingen och att spänningen ökar framåt våren undkommer inte en kotte.

Resultaten

Kommentarer
Postat av: lohman

Nu äre bara väntat med stor spänning till playoff börjar för både Borås och Örebro vill jag påstå är klara för playoff! Visst äre så!? =)

Merry Christmas! =D
/Lohman

2006-12-16 @ 14:21:22
Postat av: MIB

Grymt sa grisen!

2006-12-17 @ 00:09:40
Postat av: Haddock

Hej, Kul att du bloggar om BHC. Det är första gången jag besöker dig och att döma av det jag läst idag så lär jag få tillfälle att återkomma. Keep up the good work.

Med BHC mot allsvenskan!

2006-12-17 @ 00:34:56
Postat av: *Van the Man*

Det här är en utmärkt blogg. Och dessvärre än av få för BHC:are.
Ville bara lägga in att Örebro kommer bli ruskigt farliga. Någon som vet något om Trevor Kidd's vara eller inte vara i Örebro?

2006-12-19 @ 20:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar