Hockeyfesten fortsätter...

Under julen kommer jag spendera min tid uppe i Mora. Så idag beger jag mig dit för att se matchen mellan Mora IK - MODO Hockey klockan 19:00. Senaste gången jag såg Mora spela var mot Djurgården när bland annat bröderna Marian & Marcel Hossa samt Shawn Horcoff var med. Hade även hoppats på att få se Djurgårdens nyförvärv i form av målvakten José Théodore, men han var ännu inte spelklar. Fick dock nöja mig med Daniel Tjärnqvist, Nils Ekman och Mariusz Czerkawski. Skitkul var det i alla fall! Dagens Mora och MODO består av en hel del förutvarande NHL- och AHL-spelare. Hinner även med tre JVM-matcher innan jag åker hemåt vilket jag är jätteglad över. Schemat ser alltså ut såhär:
  • Mora IK - MODO Hockey 21/12 kl. 19:00, FM Mattsson Arena.
  • Sverige - Kanada 26/12 kl. 19:00, Ejendals Arena i Leksand.
  • Schweiz - Vitryssland 27/12 kl. 16:00, FM Mattsson Arena.
  • Kanada - USA 27/12 kl. 19:30, FM Mattsson Arena.
Rapporter och bilder kommer att publiceras antingen den 28 eller 29 december.
Tills dess önskar jag er en riktigt God Jul!

/Louize

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar