Inför Borås HC - Grums IK

Imorgon på Luciaafton klockan 19:00 är det nedsläpp i Borås Ishall mellan BHC och opponenterna GIK. Grums ligger på en åttonde plats med 22 poäng. Bland deras spelare var många optimister och trodde att laget skulle ligga i toppen, istället för i botten av tabellen. Om man ska gå efter poängligan ligger Ronny Boström och Rickard Rehnberg bäst till att sätta ett par baljor. Såklart så finns det alltid andra spelare än de normalt bästa som kliver fram. Ett bekant ansikte i Grums är backen Maxim Fokin som jag hoppas att de flesta känner till. De senaste matcherna mot laget har slutat i målkalas med siffrorna 9-2 på egen plan respektive 4-8 på bortaplan.

Det är i sådana här matcher man har chansen att testa exempelvis nya formationer eller varför inte den nyinövade dragningen, eller försöka få in det där perfekta backhandskottet som bara skriker Yes. Naturligtvis handlar allt om samarbete men de lite enklare matcherna sätter även målskyttet lite på prov. Både jag och laget plus en hel del andra hoppas på en ökad publiksiffra efter mötet mot Skövde senast på hemmaplan. För att få en mer personlig touch tänker jag hädanefter fläta in mina egna åsikter angående matcherna. Det får bära eller brista. Vad tror jag då om matchen? Statistiskt sett kommer detta gå som en dans, vilket även jag tror. Spelarna är alltid taggade på hemmaplan och gör sällan publiken missnöjd. Så vad väntar Du på? Passa på att komma nu innan juluppehållet. 

Är fly förbannad över att bloggen strulade. Detta inlägget skrevs för flera timmar sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar