Inför Borås HC - IFK Kumla

Årets sista match innan juluppehållet spelas idag mot Kumla klockan 19:00, destination Borås Ishall. Kumla ligger näst sist i tabellen och personligen trodde jag att laget skulle vara bättre än väntat denna säsongen, men icke. Fast värt att påpeka är att laget har varit riktigt sega motståndare mot bland annat Mariestad i senaste omgången, då de vann i Sudden Death. Sammanlagt har Borås gjort nio mål mot Kumla och släppt in endast två. Om Kumla skulle göra mål tippar jag på att det görs av Johan Fryxell, av den anledningen att han är snabb på rören och har en hyfsad teknik. Som såklart inte var med, jättesmart av mig!

Skulle helst av allt vilja se en lite mer rafflande match än den mot Grums, men tvivlar dock inte på att matchen kommer sluta i bravur. Ser också gärna att de yngre spelarna får ännu mer speltid än senast om Per Ljusteräng tillåter. All speltid för dessa är värdefull och ger dem bra erfarenheter. Skadeläget i truppen är fortfarande oförändrad, vilket betyder att Jimmy Lund och Fredrik Enhörning ännu är borta. Från Kumlas håll vill jag se ett lag som inte slår ut pucken för jämnan, utan verkligen bjuder upp till match. Från BHC hoppas jag på stark dominans, snabbt övertag redan från första nedsläpp och att de bjuder på en show som vi sent ska glömma. För visst ser vi redan fram till nästa år och de kommande fartfyllda matcherna? Klockan 19:00 var det, ses där!

Kommentarer
Postat av: lohman

vinner kumla då äre en rejäl skräll! läste i NA (Nerikes Allehanda) idag att Kumla möter Borås innan uppehållet som du skrev. I artikeln jag läste skrev dem att "Motståndet är svåraste tänkbara: Suveräna serieledaren Borås på boratis."

Sedan sa Kumlas tränare att "Borås är seriens bästa lag men vi får väl hoppas på att de redan tagit julledigt, säger Kumla- tränaren Mattias Anderson som mönstrar samma lag som besegrade Mariestad med 6-5 efter förlängning i onsdags."

Visst äre sant att Borås är seriens bästa lag!? Och det stog också suveräna Borås! =D Där får jag verkligen veta att Borås är ett mycket bra lag som visste sedan innan också.
Hoppas så mycket att Örebro får möta Borås i playoff ser framemot om det blir så =) Det är bara hoppas mycket att finns det inte att göra, förutom att vänta tills playoff börjar.
Nu efter den match blir det juluppehåll skönt med lite jul ;D och visst var det så att du ska till Mora?? Kolla på JVM också? ;D

/Lohman =D

2006-12-15 @ 13:46:03
Postat av: Louize

lohman: Värst vad du har blivit engagerad då ;) Det förvånade mig inte att Kumla vann i förlängningen, då Mariestad ligger i kölvattnet. Borås är helt klart seriens bästa lag, ja. Så om jag åker upp till Örebro förväntar jag mig att du gör en kort visit i Borås också ;)

Jag ska till Mora ja. Åker den 21:e och hinner precis till matchen mot MoDo. Sedan vankas det JVM för hela slanten =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar