Uppdrag granskning

Jag förstår mig inte på dessa skribenter och andra människor som förvränger en del spelares namn galet fel. Är det verkligen ingen som har koll på spelarnas namn när de skriver? Jag tycker åtminstone att man ska dubbelkolla så att allt stämmer. Javisst, jag vet själv hur det är att vara stressad när man skriver, men det stoppar mig inte från att kunna korra mina texter efteråt. Som skribent måste man granska sina texter extremt noga. Såg i tidningen för ett par månader sedan ännu ett namn som var felstavat. Fabian [Grund]ström? Det är en stor skillnad mellan Brunn och Grund... Någorlunda koll måste man ha som skribent i alla fall.  Är ni ändå på plats i ishallen föreslår jag att ni gott och väl kan kosta på er ett matchprogram, lyssna bättre när speakern pratar, eller varför inte glo ett tag på spelarnas matchtröjor. En annan sak jag är djupt besviken över är lagfotot från säsongen 03/04. Det är många stavfel där vilket är ytterst pinsamt och vem vill bekosta sig något sådant? Jag ber de ansvariga att kolla igenom alla namn innan de trycks i flera exemplar, för så svårt kan det ändå inte vara. Se för all del inte detta som ett påhopp utan snarare en chans att förbättras ytterligare. 

Ungefär som när jag skrev Baken istället för Bajen en gång - They sure got pissed off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar