Vinst mot Troja

Träningsmatchen ikväll var viktig och vinsten med 3-1 visar att Borås kan vinna mot andra topplag. Men trots vinsten är jag besviken på laget. I första perioden förde Troja spelet fullkomligt och vann skottstatistiken med 15-6. Vart är satsningen någonstans? Som bortblåst kändes det som. I andra perioden lyckas Niklas Söderström knalla in 1-0 till Borås någonstans runt sex minuters snåret. Fyra minuter därefter yppar sig 2-0 på tavlan signerad Fabian Brunnström, assisterad av Christoffer Rosenberg. Troja får in en reducering minuten efter precis innan målvaktsbytet skulle ske. Surt för Martin Spångberg och in med Pär Åkerström. Troja vinner på sitt passningsspel som är både snabbare och hårdare än hemmalagets. Skotten vinner BHC med 16-8. Tredje perioden börjar så smått med ett straffslag för Troja som Åkerström räddar med plocken. Bortalaget tar sedan ut målvakten Jonathan Andersson i slutminuten och Anders Skördåker kan skjuta in 3-1 i tom målbur. Skotten i sista perioden blev 7-9, sammanlagt förlorade hemmalaget med 29-32. Härligt att få se Jimmy Lund igen!

Tam inledningen av Borås men de lyckas ändå reda ut det. Det är ofta en del matcher inte tas på allvar. Jag gillar det inte och fortsätter det så kommer det inte funka i kvalet. Håller med vad "Ingo" (speakern i denna matchen) sa till min far i första periodpausen; att Växjö ligger i allsvenskan på grund av att de har kört för fullt i varenda match oavsett vad laget heter. Idag var jag oerhört kritisk och jag hoppas det blir en skärpning innan kvalet körs igång. Full fart hela tiden för det finns inga anledningar till att inte göra det. Tuta å kör! Enklare än så är det inte.

Kommentarer
Postat av: Nikedine

Vilken start av Troja! Trodde det skulle bli storseger för smålänningarna ett tag där. Men BHC vann i längden tack vare sitt raka och hårda spel samt utmärkta målvakter. Vilken plock Åkerström fick på i början på tredje!!! :o

Postat av: Louize

Nikedine: Ja verkligen. Var nästan ett under att inte Troja gjorde nåt mål där :) Jo den var fin! ;)

2006-12-30 @ 18:48:23
URL: http://supporterlivet.blogg.se
Postat av: lohman

Det är bara tuta å kör!!! =D Skön mening ;)
Gott Nytt år!! =)

2006-12-30 @ 22:50:48
Postat av: Erik Hultin

Jag gillar att läsa dina spalter och ibland blir jag till och med överförtjust över vissa fomuleringar: "Enklare än så är det inte" är klockrent!

Fortsätt håll pennan glödande!

2006-12-31 @ 10:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar