20/9 - Seriepremiär mot Motala

Som sagt, ikväll var det seriepremiär och segern smakar ljuvligt underbart!

Borås gästades av Motala AIF. Pär Åkerström fick äran att vakta kassen ikväll. BHC visade direkt framfötterna på isen, trots det tycker jag att tempot kunde vart något bättre. Men jag vet att det kommer (: Matchens första mål gjordes av #10 Alexander Täng, tiden 7:33, assisterad av #12 Mikael Hultqvist och #25 Jonas Nilsson. Förekom en del gruff vid sargen och BHC drog på sig två utvisningar helt i onödan. Å kära Motala, ni är exakt likadana som förr. Slår ut pucken hela tiden. Spela ordentligt!

Andra perioden var fylld av chanser från hemmalagets håll. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, spelet i powerplay måste gå mycket snabbare. Ni som var där vet vad jag menar. Ett slarvigt insläppt mål resulterade i att Motala kvitterade till 1-1. Målskytten var #10 Andreas Axell. Minuterna gick, chanserna slarvades bort. En viss Fredrik Orrsten gjorde sitt första byte, fick en perfekt pass av David Borkenhagen och där gjorde Orrsten sitt första mål i matchen! Härligt, och BHC tog ledningen med 2-1.

Tredje perioden såg mycket bättre ut. Spelarna i Motala var trötta. Efter 1:07 min var det Jonas Nilssons tur att göra mål, assisterad av Alexander Täng. Det hade knappt gått 1,5 minut innan #18 Jari-Pekka Pajula satte 4-1 tillsammans med Jonas Nilsson. Målsugna spelare har vi många av. Alexander Täng gjorde ytterligare ett till mål och även Jonas Nilsson. Matchen slutade 6-1, seger till Borås!

Måste påpeka att Motalas målvakt Rickard Nilsson var jättebra. Emot förväntningarna dvs. (;
Fabian Brunnström, oh herre! Han var klart matchens bästa spelare. Vilken dominans! Kanske lite för mycket ibland. Anders Eriksson gick inte att klaga på heller (= Borås var överlägsna i matchen, men de kunde vart ännu mer överlägsna. Utan tvekan. Men håll ut, spelet kommer bara bli bättre och bättre, och jag ser redan nu fram emot nästa hemmamatch. Fast innan det är det match mot Skåre BK på söndag som gäller.

Signerat,
Louize

Domare: Peter Bengtsson
Skotten: 47-12 (16-5, 16-5, 15-2)
Utvisningar: BHC 5x2 min Motala 10x2 min
Publik: 759

Övriga matcher:
Kungälvs IK - Skövde IK 1-2 (1-1, 0-1, 0-0)
Mariestad BoIS HC -Skåre BK 5-0 (0-0, 2-0, 3-0)
IFK Kumla - Tranås AIF 0-3 (0-1, 0-2, 0-0)
Grums IK - Sunne IK 1-7 (0-3, 1-1, 0-3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar