Borås övertygar igen, besegrar Skåre

Låt mig säga att jag inte var ett dugg oroad över hur dagens match skulle sluta. Martin Spångberg återfanns i målburen och fick dessutom hålla nollan. 4-0 till Borås redan efter första perioden, men sedan tog det stopp. Jag tror att många fokuserar mycket på siffran, men en vinst är en vinst. Bättre kan det inte bli. Det som förvånar mig är det faktum att BoISen lyckades bli krossade av Skåre. Matchen mellan Skövde och Mariestad var den mest intressanta matchen att hålla koll på. BoISen vann över Skövde och det känns kanon. Kan det vara så att vi börjar dra ifrån igen? Borås HC siktar naturligtvis uppåt och raka vägen upp går det. På onsdagen den 29/11 är det seriefinal mot Skövde IK. Skövde har hela tre supporterbussar fulla som beger sig till Borås Ishall. Detta kommer bli riktigt kul och jag hoppas verkligen att många boråsare visar sin lojalitet nu. Dra med er alla ni känner för detta kommer bli en kanonmatch med mycket drag i hallen!

Signerat,
Louize

Första perioden:
0-1 (02:53) Alexander Täng (Jari-Pekka Pajula, Jonas Nilsson) EQ
0-2 (12:06) Jonas Nilsson (Jari-Pekka Pajula) SH1
0-3 (14:26) Lennon Eriksson (Niklas Söderström) EQ
0-4 (17:29) Fabian Brunnström EQ

Andra perioden:
Inga mål.

Tredje perioden:
Inga mål.

Domare: Tobias Suomela
Skotten: 16-29  (5-10, 7-10, 4-9)
Utvisningar: Skåre 15x2  BHC 15x2
Publik: -

Övriga matcher:
Motala AIF - IFK Kumla 0-1  (0-0, 0-0, 0-0, 0-1)
Skövde IK - Mariestad BoIS 1-3  (0-0, 1-1, 0-2)
Sunne IK - Kungälvs IK 6-3  (0-1, 3-0, 3-2)
Tranås AIF - Grums IK 5-3  (3-1, 1-1, 1-1)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar