Burväktarna

Corey Hirsch, Borås Ishall
I brist på annat lägger jag upp en bild på den förre NHL-målvakten Corey Hirsch. Honom fick vi se på Borås Hockeygames 2005 i Malmö Redhawks. Det var riktigt kul måste jag säga! De flesta vet nog att jag är en sucker för målisar. Största favoriten genom alla tider är dock Patrick Roy, därefter Sinuhe Wallinheimo och Johan Allringer. När jag var i Mora och kollade på FM Mattsson Cup förra året fick jag där även en favorit. Nämligen Djurgårdens målvakt Eddie Läck. Inte bara för att han var bra utan för att han hade en så otrolig skön stil i sitt spel. Numret på min tröja då? Många tror att jag valt numret pga. Max Åhman, men det är faktiskt efter Alexander Olofsson. Han tyckte jag hade stor potential. Denna säsongen tycker jag inte någon av målvakterna sticker ut.
Hoppas ändå att få se Spångberg stå igen, han har en chans.

Just det, det var en som mailade mig igår och frågade vilka lag jag höll på.
Tar det här så ni andra kan ta del av det också.

Div 1: Borås HC
Elitserien: Färjestads BK
NHL: Anaheim

Update: Andreas Hennerberg som spelade i Hästen förut var enda favoriten bland bortalagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar