Div 1 E

Det råder delade meningar om BHC hamnade i rätt serie eller inte. Vissa tycker att den är bra, andra inte. Personligen tycker jag att serie F håller mycket högre klass än resten, men övrigt sett tycker jag det är kul att få se andra lag. Det är nyttigt för laget att kunna möta alla sorters motståndare. 

De enda lagen som utmärker sig i serien är Borås, Skövde, Mariestad och Tranås. Kvalplatserna kommer absolut stå mellan dessa lagen. Det jag stör mig på är att majoriteten av lagen är så förbannat tråkiga. Knappast hälften av dem kan spela ishockey. Jättekul att möta lag som verkligen inte är på hugget att försöka vinna. Många segrar är givna, vilket i och för sig är roligt men man vill samtidigt ha spänning i matcherna. Precis som i matcherna mot Växjö Lakers förut. Den faktorn tror jag påverkar publiksiffran mycket också. Excitement is our satisfaction helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar