Äckligt spännande - men det är klart vi hoppas!

Borås HC - Piteå HC
Ut med Åkerström - in med Spångberg.

En målvakt som inte matchats på år och dar känns det som. Tidigare under säsongen var Martin Spångberg det säkraste kortet att spela med, enligt mig. Matcherna rullade vidare och efter Pär Åkerströms enorma utveckling insåg jag att Spångberg inte höll i mina ögon. Vissa håller med - andra inte. Det faktum att Borås har släppt in minst mål både i grundserien, allettan och i playoff säger det mesta. Tror tyvärr att Åkerström hamnade i en liten formsvacka under kvalserien, vilket händer alla någon gång under säsongen. Många gånger har denna killen spikat igen målet och varit en stor orsak till lagets segrar. Folk gör fel som hackar på honom, det är det enda jag har att säga. Spångberg har en tuff uppgift framför sig idag - att mota ett skridskostarkt lag med skott som heter duga.   

Piteå kontra Borås.
Ett Piteå som inte har något att spela för, men som vill avsluta på rätt sätt på hemmaplan. Ett Borås som har i princip allt att spela för om rivalerna Tingsryd och Väsby slår ut varandra. Vilket lag drar det längsta strået? Laget som kämpar för en fin avslutning inför hemmapublik eller laget som består av hungriga lejon som jagar andraplatsen? I och med Spångbergs rentré hoppas jag på ny energi som för laget till en rättvis och välförtjänt seger.

Tingsryd kontra Väsby.
Två lag som har allt att spela för och har allt att förlora. Tingsryd är onekligen solida på hemmaplan, men Väsby har en tendens att bita tag i svansen, hänga kvar, och vända matchen till deras fördel. Dessa lag gör allt för att vinna och kommer förhoppningsvis att slå ut varandra. Vid matchens slut hoppas vi alla på ett stort kryss som innefattar en poäng till bådadera lagen, vilket inte alls är omöjligt eller vore speciellt förvånande. Om inte det går vägen hoppas jag på mitt eget förslag, vinst till Väsby efter sudden, men detta innebär att Borås måste ösa in mål i fall Väsby sedan vinner mot Piteå i sista omgången.

Rysare nummer ett och två inleds idag klockan 16:00.
Vinden bringar tur med sig idag, enligt optimisterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar