Vecka 14: Hyvä Pajula!

Jari-Pekka PajulaPajula, Pajula och åter Pajula säger jag bara! Hade jag ägt en hatt hade jag naturligtvis lyft på den med.

Har sina stunder där denna spelare är fenomenal. Hur många gånger har han gjort en dålig match? Pajula må se seg ut i benen och någorlunda sträv. Den uppfattningen ändras på bara blotta sekunden och jag säger istället; teknisk som få, har väldigt bra spelförståelse, schysst i närkamperna men kan klämma till när det väl gäller, arbetar både bra offensivt och defensivt sett, har ett gediget skott som gärna letar sig in bland nätmaskorna och så mycket mer. En finsk forward med en oerhört bra kapacitet helt enkelt!

I matchen uppe i Kvarnvallen noterades Pajula för ett mål, då han sköt in 3-5 målet och hjälpte laget till seger mot norrlänningarna. Allt jag har att säga då jag själv inte var på plats. Kan tänka mig en stark insats.

Under gårdagens match visade Pajula vägen för många och den där stjärnkvalitén var väl ändå inte så långt borta ändå. Stark och stabil som han är kunde han flera gånger om skjutsa Huddingespelare åt sidan. Sköt själv in både 2-1 målet samt 4-1. Inte tog det slut där utan han noterades även för två utmärkta assist. Trots att både Jonas Nilsson och Anders Eriksson gjorde varsitt hattrick var Pajula matchens glansnummer som spelare. En höjdarspelare att titta på i klarspråk. Blev dessutom utnämnd till matchens bästa spelare - med all rätt. Skulle väldigt gärna vilja se honom i BHC-tröjan till hösten igen! Att se honom le efter en seger är väldigt festligt - ett tvättäkta (nästintill i alla fall) Schumi-leende! Härligt jobbat Pajula!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar