29/8 - Borås HC kryssade Nybro

Borås HC - Nybro Vikings IF
Henrik Tojkander var tillbaka i Borås Ishall - men i en annan lagdress och mask

Eftersom det har vart strul med bloggen återigen, så skippar jag referatet. Träningsmatchen mot de kommande rivalerna Nybro får helt klart godkänt. Trots att det var lite rörigt och en del felpassningar dök upp så anser jag att insatsen var någorlunda stark, med tanke på att flertalet spelare saknades. Nybro hade ett snabbare powerplay, men Borås hade riktigt vassa målchanser och det är synd att avsluten går åt skogen. Första perioden går helt till Borås. Nybro stjäl uppvisningen i den andra och tredje perioden visade sig bli jämn. 2-2 var ett rättvist resultat. Jag plussar Gustaf Wesslau, Anders Eriksson, Björn Gustavsson och Lenny Dower. Observera att mina plussningar inte bara går till de spelare som varit bäst under matchen, utan även spelare vars utvecklingskurva börjat peka uppåt.

Nybros tränare (Lenny Eriksson): "Starkaste nykomlingen på flera år".

Returmötet mellan BHC och Nybro äger rum idag 19:00 i Victoriahallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar