Äckligt skön seger, BHC!

Allsvenskan
Nyköpings HK - Borås HC
2-4 (0-2, 1-1, 1-1)

Som sagt, överraskningar kommer när man minst anar det. Jag var såååå nervös, men det var tur att jag var riktigt ringrostig gällande tippningen. Man kan ju också lugnt konstatera att födelsedagen blev lyckad! Tre poäng och ett år äldre, fast det förstnämnda känns och syns betydligt mer än det sistnämnda.

Fick för mig att "ta ledigt" från referatskrivandet igår, illa illa.

En viktig nyckel i gårdagens match var spelet i boxplay som var ruskigt bra! Gustaf Wesslau hittade stolparna och spelade riktigt bra, vilket var tur eftersom Nyköping låg på ganska hårt i andra perioden och i slutet av sista. 1-3 målet var dock det mest klockrenaste och snyggaste, då Anders Eriksson fick gummitrissan mitt på klubbladet och satte nätmaskorna i rörelse med en backhand. Övrigt sett så var Borås helt klart det bättre laget på isen, och det slarv som uppstod var förlåtligt, för huvudsaken var att segern roddes i hamn. Jag tyckte mig även se att liiiite fler skott avlossades mot mål - om det nu inte var nätet framför mig som utlöste en inbillning. Tre poäng rikare och en placering bättre, och Borås är med i matchen igen!

Då tas Oskarshamn imorgon med...

Matchfemman:
+++++ Patrik Ahlstrand - Växte sig en storlek större och slet som bara den!
++++   Mats Hansson - Hetaste backen i truppen just nu. Spelade stabilt och grymt bra i boxplay.
+++      Gustaf Wesslau - Trots ett par farliga returer rakt ut i banan var "Wesslan" att lita på där bak.
++         Anders Eriksson - Fick äntligen sätta en strut och spelade prima.
+            Lars Eller - Två mål förlåter indianaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar