Det är absolut värt det!

Senast ändrad: måndag 12 februari 19:55
Pengar. Nya biljettpriser. Borås HC. Snåla boråsare.

De nya biljettpriserna till kvalmatcherna har varit ett relativt stort diskussionsämne den senaste tiden. Granskar man diskussionerna ännu närmare visar det att majoriteten har en negativ inställning till prishöjningen. Mest för att dessa samtal framhåller en viss fråga: "Kommer detta konceptet att locka mer folk till ishallen?" Svaret från majoriteten blir ett rigoröst nej. Aldrig att man betalar trettio pix mer för att se exempelvis Nacka eller Haninge liksom. Korkat resonemang skulle jag vilja säga. Vem har sagt att dessa lag ska vara sämre än BHC? Rykten? Egna erfarenheter sen förr? Kanske lagen har varit mediokra innan, men som alla vet brukar lagen tända till lite extra i kvalet. Även om lagen kan till synes se sämre ut så kan de också slå hårt underifrån, helt oväntat. Ta inte ut något i förskott. 

Förstå mig inte fel, jag tycker inte priserna är speciellt billiga heller. Men det är fel att säga att priserna på biljetterna ska styra boråsarnas intresse för ishockey. I konkret syfte är prishöjningen bra även om dessa priser i längden käkar upp min plånbok ganska fort personligen, om man dessutom åker på bortamatcherna också. Oavsett det så kommer det fortfarande vara värt varenda öre. Mitt resonemang är att detta ändå är ett "once in a lifetime" egentligen. Sedan handlar det väl mycket om hur stort hjärta man har för laget, om man ens har något alls. Visa vad Ni går för nu!

Kan garantera er om att ni verkligen kommer missa något om ni inte kommer till ishallen. Ingen match är den andra lik. Dessutom så tjänar det ingenting på att vara negativ. Folk kommer. Punkt.

Kommentarer
Postat av: just därför

inte kul att lägga så mycket pengar på sånna b-lag, dom har ju inte ens över 300pers på sina hemma matcher!

2007-02-12 @ 19:03:21
Postat av: Louize

Johan? :P Handlar det om bortamatcher förstår jag ditt resonemang. Det jag menar är att man betalar väl för att se Borås och inte motståndarlaget? Vilket lag man möter ska egentligen inte spela en så stor roll. Trots att en och annan faktor kanske ramlar bort.

Postat av: Lison

I Kvaltider så kan det vara rätt att höja priset något tycker jag. Intresantare matcher, plus längre resor. Som ska betalas på något sätt. I Tingsryd höjs tydligen priset med 20kr från 80 till 100. Inga problem tycker jag.

Göran Strid på skövdes forum har ringt runt och kollat inträdespriserna i Allettan:

(Stå Sitt Anm)
Enköping: 70 30
Troja: 80 40
Tingsryd: 100 20 Familj 150 (2 vuxna 2 barn under 17)
Skövde: 100 50
Piteå: 50 30
Östersund: 80 Fritt
Kiruna: 80 Fritt
Härnösand: 40 Fritt
Väsby: 100 Fritt 400 paketpris och så länge laget är med, en korv
Örebro: 90 40
Borlänge: 80 Fritt
Tranås: 70 20
BHC: 80 20 Paket herre 250, dam 150
Nacka: 100 Fritt
Kristianstad: 70 20
Haninge: 80 Fritt

Noterbart är att Tingsryd har ett mycket bra pris för familjer.

2007-02-12 @ 21:02:27
URL: http://lison.blogg.se/
Postat av: Louize

Lison: Precis! Jo jag såg det också. Egentligen är det inte så mycket att klaga över eftersom Borås priser tillhör den lägre delen gentemot andra lag. Det med familjepriser är en jättebra idé och det är synd att inte fler inför det :)

2007-02-12 @ 21:25:52
URL: http://supporterlivet.blogg.se
Postat av: Tobias

Om boråsare är snåla eller ej låter jag vara osagt, men en sak måste ju även du hålla med om, och det är det faktum att BHC vill ha mer publik och i samma veva höjjer dom entrépriset, får inte ihop det! Tidigare år har man höjt priset först när man kommit till den avgörande kvalserien och då känns det också mer värt för de boråsare som inte ser alla matcher att just se på de för att chanesera att få se en tät och bra match är stora! Men att höja priserna redan i denna kvalrunda och mot de lag BHC ska möta är inte annat än bedrövliga, bli inte förvånad om det inte kommer mer än tusen pers på matchen i morgon, jag kommer inte att bli förvånad iallafall, men man börjar ju bli van med dom pinsamma publiksiffrorna nu!

2007-02-13 @ 15:33:05
Postat av: Tobias

ursäkta felstavningarna och missen vad gäller saker du "måste" hålla med om, och det var just det att dom vill ha mer publik men höjer priserna, dom talar ju emot sig själv på något sätt, visst gör dom? Eller du kanske tycker att det är samma nivå på de matcher som kommer nu och på de som man eventuellt får uppleva i slutkvalet sen? Tack för mig!

2007-02-13 @ 15:37:08
Postat av: Louize

Tobias: Nej, det är klart att det inte går ihop riktigt. Men prishöjningen var ändå väldigt väntat, tycker jag i alla fall. Det är inte alltid man kan anpassa sig efter publikens behov heller så att säga. Jag tycker absolut inte att nivån på matcherna kommer bli densamma som nu i kvalet. Desto större anledning att höja priserna! Något som är riktigt bedrövligt är att säga att man inte ska höja priserna, i och med att vi hamnade i samma grupp som Stockholmslagen osv. Vem har sagt att det motståndet ska vara enkelt och inte alls spännande? Sen om det kommer mycket folk eller ej, det är inget jag kan svara på. Det återstår ju att se, men jag är inte orolig ändå.

2007-02-13 @ 16:32:47
URL: http://supporterlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar