Förkval: Inför Borås HC - Haninge HF

Då är det äntligen dags! Borås HC möter Haninge hemma i första omgången i Borås Ishall klockan 19:00 ikväll. Vad vi vet om bortalaget är att de slutade på en tredjeplats i serie D. Bästa poängplockare är lagkaptenen Henrik Nilsson som producerade arton mål och femton assist, vilket resulterade i trettiotre poäng på tjugoåtta spelade matcher.

Skadelistan ser mycket glesare ut än tidigare. Borås saknar nu endast Fredrik Enhörning (långtidsskadad) och Fredrik Orrsten. Det sistnämnda namnet hoppas vi verkligen att vi får se igen denna säsongen, men med tanke på Orrstens tillstånd så får det ta den tid det tar. Lennon Eriksson och Mikael Hultqvist är då tillbaka i laget igen. Hultqvist kommer dock att börja matchen på bänken.

Mina tankar kring denna matchen är inte storslagna. Jag vet i princip ingenting om Haninge mer än det jag har hört från andra. Ungt lag och stramt försvarsspel. Det sägs att Stockholmslagen inte alls ska vara bra, då undrar jag vad det begrundas på. Jag köper inte det alls. Tror båda lagen kommer ge allt redan i första matchen, då vinst i första omgången är väldigt viktig om man vill få ett försprång. Resultatet då? Ja, mina drömmar går ju inte att lita på, det vet vi sen förr. Så 8-3 blir det inte, men jag tror att Borås ror hem segern ikväll. Har på känn att denna matchen kommer bli förträffligt bra. Hoppas att boråsarna hittar till hallen också. Spelarna är taggade till tusen, är Du det också? Jag vet att jag är det i alla fall. Vi ses i hallen!

Notis: Borås Tidning ska ha en extra eloge för deras arbete nu till kvalet. Jag är imponerad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul läsning, fortfarande. Jag kollar här så ofta jag kan!

Jag är inte lika förtjust över BT:s "bevakning"! Här ser vi fram emot den största hockeyfesten på två år - och allt de är intresserade av är hur dåligt det gått tidigare försök... Och Hanssons snack i dagens BT om att BHC gjort konkurs är ju bara skitsnack - det har ju aldrig hänt!

2007-02-15 @ 21:22:40
Postat av: Louize

Anonym: Vad roligt! Det ligger något i det du säger. Det som är positivt är att helsidor om BHC dyker upp ofta nu. Tycker dock de kan slopa att skriva om alla misslyckade hockeyår. Det är väl inte direkt den rätta vägen att få folk till matcherna. Mer positiva och uppmuntrande saker skulle sitta fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar