Vecka 8: Näst längst bak men en toppspelare

Alexander TängAlexander Täng, backen som alltid har bössan laddad med solida skott, helst från blålinjen. I matchen mot Nacka HK i tisdags visade Alexander prov på gedigen vilja att få gummitrissan in där den hör hemma, i motståndarmålet. Han assisterade målgörarna Jonas Nilsson, Mikael Hultqvist och Anders Skördåker. Och för att inte glömma att även ett mål noterades när det var lika många spelare på isen. Blev även vald till matchens bästa spelare, vilket inte alls överraskade. Alexander visade även prov på bra spelsinne, god teknik och stor skicklighet trots sin ringa ålder. 

I bortamatchen mot Nacka i torsdags noterades han för en assist. Dock ingen match jag kan uttala mig om då jag inte befann mig där. I söndagens match mot Kristianstads IK hoppades jag om någon att Alexander skulle vara matchens höjdpunkt. Men trots att det inte blev några poäng ska han ändå inte gå lottlös. Då och då syntes kämparviljan bakom visiret, och han var dessutom nära på att både göra mål samt noteras för assist.

Enligt mig är denna suveräna spelaren en av Sveriges absolut bästa backar, helt tveklöst. En spelare som tänder till emellanåt, och när det väl händer, ja då kan det gå utomordentligt bra! En solklar favorit bland backarna och det ska bli spännande om Alexander fortsätter imponera även i playoff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar