Inför Borås HC - Kungälvs IK

Jag och min försening säger jag bara. Ska aldrig hända igen.

Fri entré mot Kungälvs IK ikväll ger förhoppningar om ett stort antal åskådare på läktaren. Matchen börjar klockan 19:00 ikväll 4/12, men insläppet öppnar dock 17:00 då tävlingar och diverse andra saker kommer att upprättas. Skadeläget i truppen har lättats lite, Fredrik Enhörning är borta samt Fredrik Orrsten på grund av en ögoninflammation. Kungälv har lånat sex stycken spelare från Frölundas J20-lag, där ingår backarna Jonathan Svensson, Simon Eliasson och Simon Gunnelid. Forwardssidan förstärks med Isaac Haag, Andreas Pietilä och Joakim Andersson.

Vad kan vi förvänta oss i matchen?
Med tanke på Kungälvs befästning kommer det med största sannolikhet skapas mer tryck än väntat, men vi får inte glömma vilket tryck på läktaren det kommer bli. Borås har vunnit mot Kungälv förr men matcherna har varit relativt tuffa. Kungälv kommer inte ge sig i första taget och då gäller det att stå emot. Som jag har nämnt förut hittas de förra BHC-spelarna Jonas Jacobsen och Mattias Luukonen i bortalaget. Sjunde platsen överraskar då laget var tippade som seriens jumbo.

Vad tror jag om matchen?
Jag hoppas på fart och fläkt från båda hållen. Att Kungälv ligger i nedre delen av tabellen ska man inte gå efter, även sådana lag kan skrälla bara de har den rätta viljan. Vill inte att laget sänker sig till deras nivå tempomässigt heller utan kör på för fullt, visa vart skåpet ska stå helt enkelt. Till slut så drar Borås det längsta strået, enligt min mening.

Ses!

Rödklädd var det ja, efter många om och men. Gissa vems namn som kommer synas - Just det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar