Inför Skövde IK - Borås HC

I Billingehov klockan 19:00 bör man vara om man vill se seriefinalen mellan serietvåan Skövde IK och ledande Borås HC. Fredrik Enhörning (långtidsskadad), Mikael Hultqvist, Lennon Eriksson och Fredrik Orrsten är namnen som står på skadelistan. Anders Skördåker bestämmer först efter uppvärmningen om låret håller för spel eller ej. Båda lagen är klara för förkvalet och det är förstaplatsen det handlar om, eftersom serieledarna i vardera serie får en viss fördel gällande val av lag inför kvalet. Borås ligger sex poäng före Skövde och kommer ge allt för att försvara ledningen. Skövde sjunger på samma sång, de tänker göra allt för att slå Borås för att knappa in och försöka knipa ledningen. Tre matcher har tidigare spelats mot Skövde, då man har vunnit, torskat och spelat en oavgjord. Så lagen emellan är det fortfarande jämnt och det har varit några av de mest spänningsfyllda matcherna.

Vad kommer kvällens match bestå av?
Två ruggigt taggade trupper med vinst i siktet. Bådadera lagen kommer inte vilja vika ner sig. Det här kommer troligtvis bli en av de mest fartfyllda matcherna hittills. Skövde siktar ju mot toppen och Borås vill självklart behålla ledningen. Matchen kommer bland annat att kryddas med tuffa närkamper och en rejäl dos spänning. Och hur i hela friden vet jag detta undrar ni kanske? Dels för att jag vet vad både Skövde och Borås går för. Dels för att seriefinaler mellan starka lag är sällan bara luft och tomt innehåll rakt igenom.

Vad tror jag om matchen?
Jag har hört lite blandade åsikter om matchen. En del tippar med hjärnan, andra med hjärtat. Mitt tips: Tvivla aldrig på ditt innersta. Ja, jag har i åtanke att viktiga spelare saknas. Men har man en målvakt som mer än gärna agerar vägg så ska inte det vara några problem. Borås har fortfarande en hel drös med duktiga spelare. Jag hade en dröm om matchen som slutade 0-3. Och att en hel buss med glada boråsare kommer finnas till hands för vårat lag är oerhört bra. Den där nöten som tidigare har varit någorlunda svår att knäcka, kommer knäckas. Ikväll. Jag själv kommer tyvärr inte att kunna närvara vid matchen på grund av studier.

Kommentarer
Postat av: milad

haha. shit, snacka om passion. börja frilansa på borås tidning eller nåt, gör som jag.. =) skövde ik e ju nästan bättre än er va?

Postat av: Louize

milad: Kanske det, den som lever får se =) Nja, bättre är de inte direkt. Men de är mycket vassa med sin HV-målvakt som är rena rama väggen :)

2007-01-30 @ 17:19:10
URL: http://supporterlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar