Inför Tranås AIF - Borås HC

Precis som Borås anordnar Tranås en Enkronan där entrén är gratis. Matchen spelas i Bredtorpshallen klockan 16:00 söndagen den 7/1. Tranås är placerade på en tredje plats i tabellen och ligger elva poäng efter Borås. I senaste matchen vann TAIF över Mariestad på bortaplan och de vann även träningsmatchen mot Gislaved. Inför morgondagens match kan vi förvänta oss mycket folk som framförallt gynnar hemmalaget. Tranås supportrar är optimister och tror på vinst, men det ska väl ändå Boråslaget kunna sätta stopp för. Vinsten mot Troja i träningsmatchen trots att laget inte var direkt på topp, ökade förhoppningsvis självförtroendet.

Vad tror jag om matchen?
Mycket fart? Givetvis. Taggade Boråsspelare? Garanterat. Tranås har besegrats förut och kan besegras igen, och åtta gånger om, absolut. Vad jag har hört så ska Tranås spel fungera mucho perfecto, men den där informationen dissar jag. Jag är en optimist och det vore fel om jag inte trodde på mitt lag i denna matchen, så jag spikar en seger. Hoppas att resten av Boråssupportrarna som kommer finnas i hallen gör detsamma.

Hörde även med min Tranås-kontakt om vad han tror om matchen.

Patrics teori:
Vårat spel har fungerat sisådär den senaste tiden, men började fungera riktigt bra igen i matchen mot Mariestad. Med tanke på all publik vi kommer få så har vi goda chanser att slå Borås. Jag tycker det ser ljust ut och tror vi vinner detta. Patrik Ruiz gör två mål.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar