Den sparken gjorde riktigt ont

Dags att skriva om dagens chocknyhet nu när den värsta turbulensen har avtagit. Gissa om jag blir överraskad att jag har 174 olästa mail när jag checkar inboxen. Allt om Per Ljusterängs plötsliga avskedning, på både gott och ont. Tyvärr så vet jag inte mer än ni.

Finner inga ord för denna händelsen. Jag är djupt chockerad och grymt besviken! Hela denna dagen har varit väldigt förvirrande. Beskedet kom som ett slag i ansiktet. Samtidigt har jag oerhört svårt att tro på att Ljusteräng hotade om läggmatcher, även om det nu skulle vara sant. För att generalisera; hur vet vi att styrelsen talar sanning angående detta egentligen, med tanke på att lögner faktiskt förekom från delar av det hållet? Det är sådana smällar styrelsen får ta då man handlade fruktansvärt fel och på ett oprofessionellt sätt, och då pratar jag inte om Ljusterängs omedelbara avskedning. Enligt mina mail jag fick kan jag konstatera att många har tappat förtroendet för styrelsen. Det är oerhört tråkigt att sådant här händer, speciellt just nu. Vill ändå tacka Ljusteräng som har lyft upp laget något enormt. Svårt att hitta någon tränare som kan balansera laget på sina axlar på en sådan nivå. Du har varit guld värd för oss!

Vesa Surenkin tar över Ljusterängs roll som huvudtränare i kommande kvalserie. Namnet säger inte så mycket, men med tanke på att han har uttalat sig om att inga ändringar i laget kommer ske, så känns det genast lite bättre. 
    - Tjena Vesslan, välkommen in i gänget!
Surmula inte över mitt fyndiga smeknamn bara. Vesslan gör det lättare att acceptera situationen och att det faktiskt just nu är helt okej att ha dig i båset. Dock så tar det emot lite att säga det, men jag menar det.

Lider naturligtvis med spelarna. Kan förstå att detta kom som en chock och att det faktiskt kan påverka moralen i laget, men inte nödvändigtvis. Målsättningen är fortfarande allsvenskan och dit ska vi, även om vi så skulle haft en giraff med rosa tofsar på huvudet som chefstränare. Fullfölj uppdraget för Våran, Eran och även Ljusterängs skull då jag vet att han skulle bli stolt om Ni avancerar. Detta ögonblicket är det vi alla har väntat på i flera år, så kör så det ryker! Jag tror på Er fortfarande. Ta ut eran aggression på motståndarna!

Ses i Stockholm mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar