Vårda språket!!

Jag har blivit uppmanad av andra plus mig själv att uppmärksamma gårdagens språk bland oss bortasupportrar (gäller självklart inte alla). Detta är oerhört viktigt då jag fick flera klagomål från såväl våra egna supportrar samt Tingsryds igår under matchen.

En del av oss supportrar innehar ett väldigt begränsat ordförråd - med attributet frånstötande.
Under Tingsrydsmatchen framkom ord och meningar ideligen som klingade riktigt illa i mångas öron.
Riktar detta främst till ungdomarna som stod några rader bakom mig samt ett fåtal vuxna. Kan förstå frustationen över att domaren tar en utvisning, ett misstag görs i egen zon eller att det blir en felpass. Lindrar ni smärtan i era själar genom att skrika en massa glåpord och könsord till domaren? Det där är kränkning på hög nivå, oavsett om han hör det eller ej! Och att vissa har mage att gå till personangrepp på spelarna i sitt EGET lag! Jag skämdes något så fruktansvärt - och tro mig, jag var inte den enda.  

Det ni tydligen var omedvetna om är att sådant sätter sina spår. Tycker ni det är kul när hela Tingsryd tittar snett på oss? Detta drabbade inte bara er själva utan oss andra också. Tycker i övrigt att klacken gjorde ett kanonjobb, dock synd att några ska märka ut sig genom att skrika det ena och det andra, vilket resulterade i att vi alla drogs över en och samma kant. När jag trädde in i ishallen blev jag trevligt bemött - på utvägen var det omkastade meningar, då jag fick en väldigt otrevlig kommentar av en Tingsrydssupporter som var relaterad till våra supportrars språk, som jag vägrar att yttra här. När jag skulle gå och käka i andra periodpausen blev jag också illa bemött. Kommentarer som "tygla era supportrar", "för i h*****e skaffa er en ordbok" och "***** kan du vara själv" flög runt i hetluften. De antog att JAG var en bland dessa som skrek för fulla halsar. Det känns verkligen inte okej att ta emot skit för något man inte gjort.

Vi vill inte ha sådant här på matcherna - det är otroligt förnedrande. 

Kommentarer
Postat av: Lix matte

Sånt där fattar inte jag heller, hur man kan racka ner så fruktansvärt på det egna laget. :S
Hoppas det blivit bättring på den fronten.
Kul blogg för övrigt!
Ha en kalasfin vecka! :D

Postat av: vhcfan

Äsch!! Fel "Kom ihåg mig?"-adress ju!
Hur som helst, tummen upp för bloggen. Jag länkar om det är okej? :)

2007-09-24 @ 08:36:24
URL: http://vhcbloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar