Hej hallå klasskillnad!

Allsvenskan
IF Malmö Redhawks - Borås HC
6-2 (3-0, 1-1, 2-1)

- Här skall egentligen ett referat finnas, men när den långa texten skulle publiceras så kommer det fram en fin hälsning i form av "Problem loading pages". Och så smart som jag är hade jag inte sparat referatet som det övriga här nedanför. Lusten och energin att skriva om allt finns inte. Tack som ... ! -

Länkad läsning:
Borås Hockey
Malmö Redhawks
Borås Tidning
Sydsvenskan
Svenska Fans - Malmö
Svenska Fans - Borås


Berömmet:
Anders Skördåker var nog den enda spelaren som gjorde en helhjärtad jätteinsats på isen. Det var länge sedan jag såg "Stille" kämpa så mycket som igår. Varje millimeter av kroppen användes och i slutet av tredje perioden låg han ner mer än vad han stod upp för att täcka skott, TROTS att matchen redan var körd för BHC:s del. All heder till dig Anders, jag var grymt imponerad!

Kritiken:
Malmöfansen (inte alla dock) som tidigare hade min respekt förlorade den på blanka sekunden. Inte nog med att hela klacken bespottade deras förre keeper Gustaf Wesslau (som det i sig är otroligt dåligt gjort), så domderade många "Vem fan är Gustaf Wesslau" och försökte mucka gräl med oss boråsare som befann oss utanför isstadion i periodpauserna. Det var enormt infantilt och endast pinsamt för deras egen del att sjunka så lågt.

Domare: Wolmer Edqvist
Skott: 50-14 (15-4, 12-6, 23-4)
Utvisningar: Malmö 8x2, BHC 10x2
Publik: 2575

Övriga matcher:
Bofors IK - Leksands IF 3-4 (0-1, 1-1, 2-2)
VIK Västerås HK - IK Oskarshamn 4-1 (1-1, 1-0, 2-0)
Huddinge IK - Växjö Lakers HC 2-4 (0-2, 1-2, 1-0)
Rögle BK - IF Sundsvall Hockey 3-2 (2-0, 1-0, 0-2)
Hammarby IF - Nyköpings HK 3-4 (1-1, 0-2, 2-1)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar