Nedsläpp » Borås HC - Rögle BK

Matchtröjan
Från väggen till garderoben. Det betyder bara en sak; HOCKEYMATCH!!

Imorgon är det en historisk dag - hemmapremiär för första gången i Allsvenskan - och det är kul likt förbannat. Ett tiotal supportrar har redan fått smaka på Allsvenskans innebörd - då uppe hos Löven. Jag kan bara tala för mig själv, men abstinensen det sista har varit obeskrivligt enorm att jag varken vetat ut eller in. För visst har det känts som att tiden stått stilla? Eller var det kanske bara jag som har haft bråttom..? Inget har tyckts mätta en hockeytok som hungrat efter mer - något större. Morgondagen bjuder tusan på något större, och vad säger ni, ses vi i hallen för att "jubla så in i h-vete" som Mikael Renberg skulle uttryckt det? Matchen startar klockan 19:00!

Rögle BK står för motståndet och ingen har väl missat att de förfogar över seriens kanske bästa back? Ni vet, Kenny Jönsson, lillbrorsan till Jörgen Jönsson, OS-hjälten och den förre NHL-spelaren från Ängelholm. Rögle gick som bekant ur senaste matchen mot Nyköping som segrare efter siffrorna 3-1. Matchen visades på TV, och enligt mig övertygade inte Rögle på något sätt. Dock ska det tilläggas att Cristopher Nihlstorp numera är historisk, då han kan stoltsera med titeln som bästa premiärmålvakt någonsin. Det är även honom vi finner mellan stolparna i Röglekassen imorgon.

Borås HC har kanske inte satt så stor skräck i motståndarna än, men från många har man vunnit djup respekt. Det är otroligt bra för att vara en nykomling. Senaste matchen mot Björklöven förlorade man med 6-3. En kvittering var mycket nära, men hemmalaget spelade in två snabba mål i slutminuterna och då var det kört. Laget gjorde dock en mycket bra insats och blir definitivt att räkna med i serien. Skadeläget är fortfarande intakt, vilket betyder att Lenny Dower och David Sallander inte är spelbara. Resten kommer förhoppningsvis köra järnet i 60 minuter, och längst bak hittar vi Gustaf Wesslau.

Övrigt sett kommer matchen bli tuff, för Rögle kommer absolut inte spela likadant som i träningsmatchen. Lyckas bara Borås hålla sig borta från botbänken så kommer detta gå galant. Jag har oerhört svårt att se en annan vinnare än hemmalaget efter slutsignalen imorgon kväll. Stämningen på läktaren hoppas jag blir kanonbra, för nu måste väl ändå folket i Borås hitta till ishallen? Rögle anländer med tre fulla bussar med revanschlystna supportrar - vilket alltid är trevligt. Nåväl, batterierna i kameran är laddade, pennan är vässad, jag är taggad till tusen... nu j-vlar i mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar