BHC övermannade Leksand

Allsvenskan
Borås HC - Leksands IF
5-3 (1-1, 3-1, 1-1)

Vad skriver man efter en sådan här skräll? Jag har inte ord nog att beskriva matchen, även om det finns tonvis med saker att ta upp.
Jag var hypernervös, hypernervös, HYPERNERVÖS... Vet inte om jag älskar eller hatar att ha så mycket spänning i en och samma match såhär mot slutet. Det gjorde mig illamående. Den gigantiska lättnaden kom dock i samma sekund som Lenny Dower satte trissan, och avgörande 5-3, i öppen kasse. Helt j***a underbart!

Nyköping slog dessutom Bofors med 5-1...!
För att sno den sista PO-platsen krävs det att HC vinner resterande matcher (ingen risktagning här inte!).

Nu är det bortamatch mot Bofors på fredag... Förbanna de som sitter hemma den kvällen! Finns ingen chans i världen att jag skulle missa den matchen - skulle gå hela vägen om jag var tvungen!

VÅGA SLÅ FÖLJE, BORÅSARE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar