It ain't over until the fat lady sings

Tiden har varit knapp de senaste dagarna pga. av en herrans massa studier, och jag har därför inte hunnit med bloggen överhuvudtaget.
Hur som helst; 5 poäng på tre matcher vet jag inte riktigt hur jag ska se på. Mot Sundsvall tycker jag att man borde vunnit och tagit AIK-matchen till förlängning, men försvarsmässigt har ju laget varit sisådär så 5 poäng kanske var det enda rätta ändå. När man nu ligger på en åttonde plats, en pinne före IKO och fem pinnar från sjundeplatsen så hänger en hel del på de övriga resultaten för att man ska lyckas knipa den sista PO-platsen. Bäst att jag inte skriver ut mina äckligt optimistiska tankar... Men håll våren -07 i åtanke - vad som helst kan hända.
Kvartett

Mikael Hultqvist
Det smärtade att läsa tidningen i tisdags om att Hulken tänker kasta in handduken efter säsongen. Helt ärligt, en del av mig dog eftersom jag kan inte tänka mig ett BHC utan Hultqvist. För mig har han alltid varit den ultimata lagkaptenen och är en stor förebild i allt vad drivkraft, kämpaglöd och helhjärtade insatser heter. Fler spelare borde ha likadan inställning till spelet som han har.

Jag hoppas verkligen att Hulken fortsätter för BHC kommer aldrig vara detsamma utan denna otroliga och insprirerande spelare. Oersättlig är vad han är, och de som hävdar annorlunda måste ha tappat en och annan skruv på läktaren under de senaste sex säsongerna.

Alexander Täng
Vet inte hur länge jag har längtat efter att se puckarna formligen explodera in i mål från Tängs klubblad. Blev ganska sur över att jag inte var på plats uppe i Sundsvall för att se målet, men så kom det ännu ett mål från backen mot Nybro senast. Inget blålinjeskott som nätade dock, men vad gjorde det... Det ser åter ljust ut och målformen är på väg tillbaka. Underbart!

Jens Karlsson
Har tagit minuterna från botbänken till isen och omvandlat de till effektivitet istället för snudd på förödelse. Jensa har visat upp en enorm vilja och stort engagemang de senaste matcherna, vilket är en markant förbättring. Ni minns kanske att jag tidigare nämnt att
jag alltid blev nervös när Jensa var i närheten av domaren...? Nu är nervositeten som bortblåst och det tyder på en hel del.

Jimmy Lund
Namnet talar egentligen för sig självt. Det kan väl knappast ha undgått en kotte att Jimmy har hittat storformen och personligen är jag så fruktansvärt imponerad av den klass han visar upp. Det är så förbannat kul att beskåda hur mycket ruter det finns i honom, och det vore väl själva fan om inte hastighetsmätaren snurrar dubbelt vid det här laget.


Kvällens viktigaste matcher att ha koll på:

IK Oskarshamn - IF Malmö Redhawks
Nog för att Oskarshamn har varit ett svårspelat lag mot Hökarna, och båda lagen har vunnit varsin suddenseger mot varandra så tror och hoppas jag att Redhawks drar hem samtliga poäng. Lasse Pirjetä är aktuell för en comeback efter ett års frånvaro och får han spela ikväll så måste han, om någon, vara extra sugen på att panga in mål mot IKO. Chris Nybeck i IKO tror dock på fortsatt plus mot Malmö... Aldrig i livet... Vinn Malmö, vinn!

Bofors IK - Växjö Lakers
Växjö har vunnit samtliga innbördes möten och jag ser ingen anledning att det ska bli annorlunda ikväll. Fast Bofors vill ju gärna stå kvar på en PO-plats och undra om deras vilja slår hårdast... Bänkad framför TV:n ikväll, här ska tummarna hållas för Lakers...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar