Öhman fixade två poäng

Allsvenskan
Borås HC - Nyköpings HK
2-1 sd (1-0, 0-1, 0-0, 1-0)

image294
Niklas Öhman visade styrka och blev gårdagens matchhjälte till ära

Till och börja med måste jag säga att introt igår var det bästa på hela säsongen, och jag hoppas att detta inte enbart var för Enkronans skull utan att det kommer återupptas igen. Publiksiffran uppmättes till 3456, vilket innebar att det var tre pers ifrån fullsatt. Om så var fallet så måste folk ha stuckit iväg innan eller under matchens gång eftersom det fanns lediga platser. Själv fick man väl inte en kanonplats, med tanke på att jag fick stå på tå merparten av matchen för att kunna hålla kameran över allas huvuden. Men shit happens...

Angående själva matchen så tycker jag att den kunde varit avsevärt bättre. Det slarvspelades för mycket och man tog inte riktigt i och kämpade fullt ut, vilket inte var en fröjd att se. Ett otippat kort i form av Jonas Nilsson fick äran att spräcka nollan, och därefter följde chans efter chans för hemmalaget. Niklas Öhman fick till ett ribbskott, och i andra perioden kom kvitteringen innan två minuter hade gått. Efter 14.19 gjorde Öhman mål, men Andreas Eriksson i randigt hittade en interference på Peter Kristensson och målet slutade istället i en utvisning. Tredje akten blev mållös och även här visade HC inte så mycket av stridsmoralen. I förlängningen fick Öhman revansch för sitt bortdömda mål och sköt med ett slagskott in 2-1 målet bakom Martin Holst, och två poäng inkasserades.

Trots en tämligen medioker insats fick man beskåda spelare som har höjt sig ytterligare ett snäpp, däribland Jimmy Lund som åkte som en kanonkula över isen och var ständigt på hugget. Patrik Ahlstrand slet och var nästintill ostoppbar. Gustaf Wesslau visade prov på snabba reflexer och även han var på hugget - detta kombinerat med en utmärkt spelförståelse. Anders Eriksson lirade bra också och på tal om det... Undra om hans åkstil har någonting att göra med hans stora matintresse, med tanke på att han vispar med klubban när han vrålåker...

Angående referatet som ska komma upp på hemsidan, så får ni nog vänta lite längre. Det finns många som gnäller över att referaten inte kommer upp samma dag som matchen spelas, och tro mig, min avsikt är att de ska göra det. Tro inte att vissa av oss skiter i det. Dessvärre hade jag problem med Internet igår och sådant gör mig panikslagen när man har tusentals boråsare och andra människor att mätta, så referatet kom inte i väg förrän på natten som dessutom måste gå genom en andra part därefter innan det publiceras. Så håll er till tåls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar