Tre viktiga pinnar bärgades

Allsvenskan
Huddinge IK - Borås HC
4-5 (0-0, 2-2, 2-3)

Det blev visst en visit i iskalla Björkängshallen i alla fall, trots att jag inte hade tänkt åka upp... Men jag ångrar ingenting! Trots ett underläge med två mål i andra perioden infann sig aldrig nervositeten - det kändes som att killarna skulle vända på steken och naturligtvis blev det så.

Hela laget gjorde en grymt bra insats och det har ju inte hört till vanligheterna denna säsong att man vänder ett underläge och vinner. Anders Erikssons insats var helt splendid! Patrik Ahlstrand och Philip Larsen utmärkte sig också, men det fanns flera spelare som skötte sitt jobb riktigt bra. Lenny Dower fick göra sitt första mål för säsongen vilket var mycket roligt. Trots fyra insläppta mål från "Wesslan" så vill jag tro att han verkar vara mer på hugget nu än tidigare... Små men märkbara förändringar skönjades och jag hoppas att toppformen infinner sig... Jag vill se honom resa sig upp och slå tillbaka mot alla tjurskalliga supportrar en gång för alla, samtidigt som han hjälper laget till fler segrar.

Hur som helst så var tre poäng precis det som behövdes och den långa (samt trånga!) hemresan blev något lättare på köpet...

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Huddinge IK - Borås HC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar