Viljan att vinna eller försvinna

Borås HC - Hammarby IF
Lyckas BHC skjuta hål på Henrik Karlsson i deras tredje möte?

Lugn, bara lugn... jag lever! Tyvärr har jag vart tvungen att försumma bloggen en tid pga. lite andra saker. Under tiden har fem matcher spelats och två poäng inkasserats, men jag tänker inte älta det som varit utan blickar mot morgondagen istället.

Efter åtta slutsignaler har man inte sett röken av en trepoängare, så det är väl inte mer än rätt att Operation trepoängaren fullbordas imorgon mot gästande Hammarby, tycker man. Det skall dock tilläggas att Bajen spelar helt utan press vilket de kan dra stor fördel av. För BHC är detta en av alla måste-matcher om man vill skaffa sig andrum och slippa förföljas av kvalstrecket.

12 omgångar och 36 poäng att spela om kan förvisso låta mycket, men fall inte för det. Slutspurten närmar sig med stormsteg. Jag vill verkligen inte höra GP, Hulken eller någon annan spelare konstatera att det är fel på inställningen and so on and so on... igen. Ibland har jag faktiskt känt att ett gäng supportrar skulle ha kämpat hundra gånger bättre på isen än spelarna... och det är väl ingenting en spelare vill höra direkt. Jag hoppas verkligen att ALLA höjer sig ett par snäpp och verkligen VISAR vad ni spelare och som lag går för egentligen.

Och ni boråsare, få tummen ur arslet nu och befinn er på läktaren kl. 16:00 imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar