Triss i destinationer



Efter en sejour uppe i Dalarna (Mora) kan jag bara konstatera att FMM Arena inte är lika inbjudande längre. Elitseriematcherna har ersatts med den allsvenska atmosfären. En för mig helt färglös känsla. Jag kan för i all världen inte förstå att BHC ska dra på sig rören där inne och mucka med Teemu Elomo. Och det är inte i positiv bemärkelse.

Nej, helt negativ är jag inte... Det är en kortväxt mysig arena och att bortamötet spelas på min födelsedag gör det hela inte mycket sämre. Vad kan möjligen gå fel?

Inte får man glömma att ytterligare två "nygamla" hallar skall besökas; Katrinhallen samt Sunnerbohov. Troja går väl an och rivaliteten kommer spraka som bara den, men Mariestad känns ganska monotont... Vi kommer få återse Pär Åkerström, men ärligt talat, det enda festliga med Boisen är att deras ishall ligger två minuter från Valentino - pizzerian som gör Sveriges i särklass godaste kebabtallrikar.

Trots att det var lika dött i hockeyväg uppe i Mora som i Borås så fick jag nöja mig med reprisen av Calder Cup-finalen i AHL. Gissa om det lockade fram abstinensen. Tur att Formel 1 fortfarande håller mig i schack efter isen har brustit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar