Första efterlängtade bortasegern!

Allsvenskan
Huddinge IK - Borås HC
2-5 (1-2, 0-3, 1-0)

Chockbesked numero uno:
Ledning med 2-1 inför andra akten!

Chockbesked numero dos:
Ledning med 5-1 innan halva matchen hade lirats!

För en stund trodde jag att jag såg i syne. Jo, det är sant... så låga förväntningar hade jag.
Segern är ett stort kliv i rätt riktning, och det vore onödigt att förändra ett vinnande koncept. Så jag hoppas att Idoff får fortsätta i kassen och att man får behålla Jocke Andersson samt det nya backlånet Erik Karlsson. Åtminstone tills laget har kommit ordentligt på fötterna igen.

Resultatet säger egentligen allt, och det kändes betydligt mer än en trepoängare. Psykologiskt sett en jävligt viktig trepoängare!
Nu dröjer det nog inte länge innan absoluta bottenplaceringen är ett minne blott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar