Slaget om Västergötland

Boisen på besök idag.
Minns hur ofantligt trist och ointressant jag tyckte laget var under tiden i division 1, och hur mycket jag retade mig på deras målvakt av okänd anledning. Lade aldrig namnet på minnet, men åren gick och helt plötsligt försvann han.
Samma säsong som Borås sedan avancerar till allsvenskan värvar man en målvakt från Växjö Lakers.
Befinner mig på läktaren och glor på denna mänskliga spindel som ska stoppa puckarna från att näta, och får konstiga vibbar som inte känns ett dugg främmande. Är inte denna puckmotare en aning bekant?
Pär Åkerström var namnet.

Idag spelar han i Mariestad igen sedan en säsong tillbaka - och jag hoppas verkligen att BHC-spelarna är galet taggade. Denna match vill jag absolut inte se poängen gå förlorade åt motståndaren.
Målskyttarna börjar bli allt fler, Mattias Remstam (!!) och Jimmy Lund är tillbaka, André Dryler från U-hamn kryddar till grytan och förhoppningsvis har vi en målvakt i kassen som är på hugget non-stop.

Överspänd? En aning.

Ses i hallen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar