BHC parkerar på fjortonde plats

Allsvenskan
Borås HC - Bofors IK
6-1 (1-0, 2-1, 3-0)

Äntligen lämnar man jumboplatsen för vandring uppåt i tabellen! Ruskigt skönt.

Laget är på gång nu, på allvar. Det syntes igår.
Jag kör en kort lista eftersom jag har lite bråttom:

* Försvaret var lugnt och stabilt - äntligen! Backparen var klockrena.
* Erik Karlsson. Nog spelade han inte riktigt så enkelt som han påstår, men lyfter försvaret ytterligare.
* Sebastian Idoff. Närmare beskrivning behövs inte!
* Niklas Lasu is back on track. Gôtt mos!
* Mattias Remstam. Man såg vilken respekt vissa boforsspelare hade för denna killen, men fan vad bra han är.
* LRF-kedjan. Kul lina att skönja på isen... och Lund börjar få upp ångan rejält.
* 4-1 målet signerad Alexander Täng från blå stenhårt i nättaket - med fri sikt och allt. Matchens roligaste mål, enligt mig.
* Pehr Claesson. En stor jävla gåta. Sällan jag blir förbannad på domaren, men igår....

Bäst på isen: Idoff, "Remmis", Erik Karlsson och Täng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar