Sittplatssektionen på ståplats

Vissa förändringar kommer aldrig att klassificeras som bra utifrån en supporters perspektiv. Personligen har jag aldrig förstått tjusningen med att sitta ner. De enda gångerna jag kan tänka mig att befinna mig på sittplats är när det är så smockfullt att syret stryps, eller om båda benen är brutna. Fast det var ju inte det jag skulle diskutera...

Vad tycker vi om den nya sittplatssektionen då? Den splittrar helt klart upp alla kvarvarande ståplatssupportrar på var sin sida. Jag kan ju tycka att det kändes lite märkligt - och hela outsider-känslan ska vi inte prata om.

Man hade dock fri sikt - i alla fall där jag stod (så nära mitten som möjligt, givetvis). Lite väl långt ifrån rinken, så några fler närbilder med kameran från läktaren blir ju inte att räkna med hädanefter.

Så ja, ståplats är fortfarande okej synmässigt på vissa ställen om man inte är alltför kräsen. Man kan ju också se det som såhär; bättre att stå i hörnet än bakom ett mål.


Harri Säteri (Tappara) under Nordic Trophy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar