Sjätte förlusten - men det går framåt

Allsvenskan
Borås HC - Växjö Lakers
4-5 (1-1, 2-2, 1-2)  

Då bloggen är långt ifrån prio ett, och Internet ett fanskap, så är det lätt hänt att somliga (kanske alla?) uppdateringar hamnar på efterkälken. Men eftersom shit happens all the time - uppenbarligen - så får man hoppas att någon intressesmurf sitter och antecknar i alla fall. För sakens skull så att säga.  

*  *  *  *  

Angående matchen så var jag nöjd när slutsignalen ljöd trots att resultatet pekade åt fel håll - faktiskt. Spelet i den andra perioden är det bästa som har skådats denna säsongen. Likaså matchen. Dock är man fortfarande alldeles för rundhänta i egen zon samtidigt som man måste vara mer effektiva.    

Minns ni hur orolig jag var över
målvaktsidan i somras? Robin Rahm håller inte riktigt för tillfället - precis som jag befarade. Det dåliga självförtroendet lyser igenom och han ser onekligen en aning darrig ut på isen. Stolparna har dessutom inte direkt varit hans bästa vänner. När Rahm spelar som han ska så är han en fantom - utan tvekan. Dessvärre brister det ibland och då är det inte mer än rätt att låta Dennis Karlsson stå en match. Personligen tycker jag han har sett mycket mer taggad, säkrare och alert ut på isen jämfört med Rahm. Frågan är om GP ens är villig att ge honom chansen? Känns tveksamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Trackback



RSS 0.91


Bloggtoppen.se Sport bloggar BlogRankers.com Bloggportalen Sport bloggar